close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
پایان نامه ها

مهندسی خطوط راه آهن

پایان نامه ها

براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

ارائه کدامیک از موضوعات زیر را مفید تر می دانید؟ (می توانید چند گزینه را انتخاب نمایید)









آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازديد آخرين ارسال
سئو سایت سئو سایت 0 22 shahriar123
پشتیبانی سایت پشتیبانی سایت 0 26 shahriar123
دانستنی دانستنی 0 41 saminnikoo
لیست چک لیست های سئو چیست؟ لیست چک لیست های سئو چیست؟ 0 49 mahtabnaderimc
چرا بهینه سازی سایت لازم می گردد چرا بهینه سازی سایت لازم می گردد 0 52 mahtabnaderimc
رتبه الکسا می تواند در سئو اثرگذار باشد؟ رتبه الکسا می تواند در سئو اثرگذار باشد؟ 0 51 mahtabnaderimc
سئو سایت را در کوتاه ترین زمان انجام دهید! سئو سایت را در کوتاه ترین زمان انجام دهید! 0 70 mahtabnaderimc
کارشناسی ارشد مهندسی خطوط راه آهن و ایمنی حمل و نقل ریلی کارشناسی ارشد مهندسی خطوط راه آهن و ایمنی حمل و نقل ریلی 1 499 majidmirzaei
موسسه بین المللی راه آهن ها UIC موسسه بین المللی راه آهن ها UIC 0 1036 khalati
با عرض سلام و خسته نباشید (نرم افزار kentrack) با عرض سلام و خسته نباشید (نرم افزار kentrack) 0 246 parsa2010
[Forum_Post_Title] صفحه اول انجمن | [Forum_Post_Title] ثبت نام در انجمن | [Forum_Post_Title] ورود به پنل کاربری
 

 

 

کد منبع:  KR5-ET01

نام اصلی منبع:

 

3D-models of Railway Track for Dynamic Analysis

مدلهای سه بعدی روسازی خط برای ارزیابی دینامیکی

مولف و مترجم:

Huan Feng

انتشار دهنده:

Royal Institute of Technology KTH-Stockholm

ثبت كتابخانه          

ISSN 1650-867X

ISRN KTH/VBT-11/16-SE

زبان: انگلیسی

سال انتشار: 2011

تعداد صفحه: 80

 

معرفی و کاربرد:

این پایان نامه یکی از پروژه های کارشناسی ارشد بخش مهندسی راه و راه آهن از دانشکده علوم حمل و نقل KTH استکهلم می باشد که به صورت تخصصی به موضوع "مدلهای سه بعدی روسازی راه آهن برای بررسی دینامیکی" می پردازد. در این پایان نامه در فصل اول مقدماتی از موضوع و ساختار پایان نامه ارائه می گردد.

سپس به ارائه ادبیات موضوع در فصل دوم که به معرفی مباحثی همچون تیر اولر- برنولی و تیر تیموشنکو که برای تحلیل روسازی راه آهن کاربرد دارند می پردازد و در ادامه این فصل المان تیر را بررسی می کند و توضیحاتی از ریل پد و پابند و تراورس و بالاست و سایر اجزا روسازی ارائه می شود. خصوصیات دینامیکی خط، نیروهای وارده، اثرات سرعت ناوگان شرح داده شده و به مدلهای ریاضی می پردازد. برخی مدلهای پیوسته و منصفل تحلیل خطوط راه آهن مورد بررسی قرار گرفته و مطالب آن ارائه می گردد.

 

 

 

در فصل سوم، به شرح تفصیلی الگو و روش کار و بخشهای مختلف برنامه های موجود از قبیل GEOTRACK و KENTRACK می پردازد و در فصل چهارم در رابطه با معرفی و مدلسازی در نرم افزار اجزاء محدود ABAQUS مطالبی ارائه می شود. فصل ششم به ارائه نتایج مدلسازی ها پرداخته می شود و دینامیک خط بالاستی راه آهن و مودهای ارتعاشی را توسط مدلسازی های مختلف اجزا محدود مورد بررسی قرار می دهد.

 

undefined 

 

اثرات ریل پد و سختی و میرایی بالاست و زیر بالاست توسط نمودارهایی مورد بررسی قرار گرفته و برخی از تغییرات در مدلسازی از قبیل اثرات ابعاد خط و مدول لایه ها (زیربالاست، بستر و ...) مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مطالعه بار استاتیک و سرعت قطار نیز به کمک برخی از مدلسازی های ABAQUS انجام گرفته و نتیاج آن ارائه شده است.

 

 

مدل تیر در مدلسازی های نرم افزاری برای ریل مورد نظر قرار می گیرد که به منظور مقایسه، مدل سه بعد جسم ((Solid برای مدل و المان ریل نیز مورد توجه قرار می گیرد.

در پایان و در فصل ششم، نتایج و پیشنهادات آینده مطرح می گردد. در بخش منابع و مراجه می توان به منابع مفیدی در این زمینه اشاره کرد.

پیوست A این پایان نامه، اطلاعات ورودی فایل ABAQUS که به صورت متنی قابل معرفی به نرم افزار می باشد ارائه می کند که راه را برای بررسی جزئیات بیشتر مدلهای مطرح شده در متن را باز می کند و یک بخش بسیار مفید از این پایان نامه است چرا که مدلسازی های خط با این نرم افزار نیاز بسیاری از محققان در این زمینه نیز می باشد. اینجانب خود از این پایان نامه استفاده های مفیدی برده ام و برای مدلسازی با نرم افزار ABAQUS و بررسی خصوصیات دینامیکی خط بالاستی از منابع مفید به شما می رود.

 

کلمات کلیدی (Keywords):

دینامیک خط، مدلسازی خط راه آهن، آنالیز اجزاء محدود، receptance*.

Keywords: track dynamics, railway track modelling, finite element analysis, receptance.

 

* نسبت انحراف مسیر خط و نیروی وارد آمده به خط می باشد که که جابجایی در خط (متر9 را برای بار نیوتن اعمالی به خط می دهد.

 

فهرست مطالب:

 

1- مقدمه

1-1. مقدمه

1-2.خصوصیات روسازی راه آهن

1-3. اهداف تحقیق

1-4. ساختار پایان نامه

2- ادبیات موضوع

2-1. خصوصیات دینامیکی اجزا خط

2-1-1. ریل

2-1-2. پابند و ریل پدها

2-1-3. تراورس

2-1-4. بالاست، زیربالاست و بستر

2-2. خصوصیات دینامیکی خط

2-2-1. receptance

2-2-2. تشدید (رزونانس)

2-3. نیروهای وارد شده بر بالاست

2-4. اثر سرعت قطار

2-5. مدل ریاضی

2-5-1. مدل تیر بر روی بستر الاستیک (BOEF)

2-5-2. تیر (ریل) بر روی تکیه گاه منفصل

2-5-3. تکیه گاه منفصل ریل به همراه جرم بالاست

2-5-4. مدل بدون کشش (BOEF) بر اساسKjell Arne Skoglund

2-5-5. بستر پاسترانک Pasternak

2-5-6. سایر مدلهای خط و ریل

3- برنامه های موجود

3-1. ژئوترک (GEOTRACK)

3-2. کن ترک (KENTRACK)

3-3. محدودیتهای برنامه های موجود

* این نرم افزارها در این پایگاه ارائه می گردند.

4- ایجاد مدل های اجزاء محدود

4-1. فرآیند مدلسازی در ABAQUS/CAE

4-2. المان ها

4-3. روشهای تحلیل

* برای بررسی بیشتر این فصل به "مجموعه طلایی موضوعی- تخصصی؛ نرم افزار ABAQUS" در همین پایگاه مراجعه نمایید.

5- نتایج مدلسازی

5-1. مدل تیر (ریل) بر روی تکیه گاه منفصل

5-1-1. خصوصیات خط

5-1-2. مودهای ارتعاش

5-1-3. بررسی همگرایی سختی فنر

5-1-4. تاثیر ریل پدها

5-1-5. تاثیر سختی و میرایی بالاست

5-2. تکیه گاه منفصل به همراه جرم بالاست

5-2-1. ویژگی های مدل

5-2-2. تاثیر ریل پدها

5-2-3. تاثیر سختی و میرایی بالای بالاست

5-2-4. تاثیر سختی و میرایی زیر بالاست

5-2-5. خلاصه مقایسه با مدل قبلی

5-3. ریل ها بر روی تراورس پیوسته

5-3-1. مودهای ارتعاش

5-3-2. تاثیر بعد بستر خط

5-3-3. تاثیر مدول برای هر لایه

5-4. بررسی بار استاتیک قطار

5-5. بررسی اثر سرعت قطار

5-6. مقایسه مدلهای مختلف

6- نتایخ و پیشنهادات برای کار آینده

6-1. نتایج

6-2. تحقیقات آتی

مراجع

پیوست A

 

چکیده:

به زودی ...

 

 

نسخه چاپی مطلب

فرمت: pdf    حجم: 483kb

فایل اصلی منبع

فرمت: pdf    حجم: 3.23Mb

امتیاز منبع:

*****


:: امتیاز: نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

:: بازدید : 279
:: ارسال شده در: پایان نامه ها ,

نویسنده : مهندس خلعتی
تاریخ : [یکشنبه 29 مرداد 1391 ] [ 10:6]
آخرین مطالب ارسالی
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
فعالیت تحقیقی-پژوهشی ما
منابع تخصصی راه آهن
آموزش تخصصی
ابزارهای تحقیق و پژوهش
easymoblog آمار مطالب
» کل مطالب : 11
» کل نظرات : 8
stat آمار کاربران
» افراد آنلاین : 1
» تعداد اعضا : 152

onlineuser کاربران آنلاین

servertime آمار بازدید
» بازدید امروز : 5
» باردید دیروز : 4
» ورودی گوگل امروز : 0
» ورودی گوگل دیروز : 0
» بازدید هفته : 5
» بازدید ماه : 73
» بازدید سال : 965
» بازدید کلی : 13,179